Mijn eerste Blog

This is the excerpt for your very first post.

Welkom! Wat fijn dat je tijd neemt om mijn blog te lezen.

Ik hou van schrijven en ik schrijf al jaren. Mooie documenten en verhalen vullen de ruimte van mijn laptop in, maar wat doe ik er mee? Niks is het antwoord. Ik wil het wel maar zijn mijn verhalen daadwerkelijk interessant genoeg voor een ander om te lezen? Een vraag die me lang bezig hield, hoe publiceer je nou iets van jezelf? 

Gisteren kwam ik Paulien Cornelisse tegen. Ik heb nog nooit een boek van haar gelezen, moet ik nodig gaan doen! Ik weet dat ze ‘Taal is zeg maar echt mijn ding’ heeft geschreven. Een titel die mij vandaag de dag nog aangrijpt. Het is namelijk een duidelijke en vage titel tegelijk en dat is nou precies hoe ik graag schrijf. Ik zoek graag grijze gebieden op en zaai graag twijfel. Ik heb Paulien de afgelopen paar jaren gevolgd op de televisie bij Wie is de mol en zie haar regelmatig bij De wereld draait door als tafelgast. Ze heeft nu een boek geschreven dat heet ‘De verwarde Cavia’ Hoe bedenkt ze het!? Ik heb direct interesse om het te gaan lezen. Ik heb ook wel eens een theater voorstelling gezien van haar op de televisie. Ze is een beetje een filosoof, iemand die veel nadenkt over bepaalde zaken. En dat ben ik ook. Zij spreekt en schrijft min of meer zoals ik wil schrijven en daarom wilde ik haar gisteren spreken. Ik schrijf hele andere verhalen maar toch is ze min of meer een voorbeeld voor mij en hoe leuk is het dan als ik haar mijn brandende vragen kan stellen?

Ik was blij dat ik haar gister kon spreken, heel kort in de kou en de regen. ‘mag ik je wat vragen?’ Ja zei ze enthousiast, ze had me vast wel in de winkel zien staan waar ze een signeersessie deed’ik hou van schrijven zei ik’ heb je tips voor mij? En ja die had ze, schrijf elke dag een kwartier en start een blog. Dat is wat ze onder andere zei.

Daarom start ik vandaag mijn eerste blog.Take a look trough my eyes heet het. Omdat ik jullie graag meeneem in mijn wereld. In mijn blog zal ik mijn verhalen delen maar ook schrijven over wat mij bezighoudt.

Ik hoop dat ik je kan boeien en inspireren.

Veel plezier en laat weten wat van mijn verhalen vind.

Leave a Reply

